Z uradno predstavitvijo se delo šele začne
V ponedeljek, 29. novembra 2021, smo projekt ONA VE uradno predstavili širši javnosti in predvsem predstavnikom medijev, saj želimo prav njim in organizatorjem dogodkov olajšati delo pri iskanju kompetentnih sogovornic. Vemo, da jih želijo najti, pa jim za to včasih zmanjka časa, do tega trenutka pa tudi niso imeli enotnega vira, kjer bi jih našli.
Zato je po švicarskem vzoru platforme strokovnjakinj SHE KNOWS nastala slovenska različica onave.si, kjer lahko mediji, organizacije ali posamezniki stopijo v stik s strokovnjakinjo, ki je pripravljena javno nastopiti.
Po besedah predsednice Združenja ONA VE Marte Kos je vizija projekta razmerje žensk in moških v medijih in na javnih dogodkih 50-50, srednjeročni cilj pa vsaj 40-60.
Pri uresničevanju cilja bo ONA VE sodelovala s partnerji – Google, Društvom VTIS, ZRC SAZU, Metino listo in Večer Mediji d.o.o. Svet medijev je izredno hiter. Novinarji velikokrat šele tik pred zdajci izvedo za temo, ki jo morajo predstaviti v prispevku, ali pa se zgodi nekaj nepredvidljivega in se morajo hitro odzvati.
Miha Mazzini, član programskega sveta Združenja ONA VE, je poudaril, da večinoma ni časa za iskanje primernega sogovornika in se zato pred mikrofonom znajde sogovornik, ki je javnosti dobro znan, se že dolgo pojavlja, se običajno odzove hitro …
Moška predstavnika programskega sveta združenja, Miha Mazzini in Žiga Vavpotič, sta se tudi strinjala, da je skrajni čas, da ženski spol ne bo več redkost v določenih, pregovorno moških poklicih in tudi ne najvišjih položajih v družbi. Da je čas za vodilne ženske predstavnice.
Slovenija ima doma in v tujini ogromno strokovnjakinj, ki pa se v medijih in na javnih prireditvah pojavljajo bistveno manj kot njihovi moški kolegi.
Nataša Briški, soustanoviteljica Metine liste, je izpostavila, da je za nastop, odziv ali intervju velikokrat lažje dobiti sogovornika kot pa sogovornico, da si ženske premalo upamo in da mislimo, da moramo temo obvladati vsaj 90-odstotno, da smo o njej pripravljene govoriti (moški to storijo pri 60-odstotnem prepričanju).
Zadnja raziskava, ki jo je Metina lista za obdobje 1. april do 15. julij 2021 izvedla skupaj s podjetjem Kliping d.o.o., je pokazala, da ženske v izbranih medijih dosegajo le 24-odstotni delež, ta pa je tudi precej odvisen od tega ali prispevek pripravi novinarka ali novinar.
Zato ni druge rešitve: drznimo si, zaupajmo v svoje znanje in pogumno pred mikrofone, na odre, na intervjuje.
Dogodek je gostila Fakulteta za elektrotehniko, vse zbrane je pozdravil dekan prof. dr. Gregor Dolinar, ki je poudaril, da se na fakulteti še predobro zavedajo, kako pomembno je, da imajo ženske enako vlogo na vseh področjih družbe.
“Tehnika je v preteklosti veljala za zelo moški poklic, a se to k sreči v zadnjem času spreminja zaradi hitrih sprememb v družbi in prizadevanj na naši fakulteti.”
Zapisala: Mateja Malnar Štembal
Foto: Nataša Pirc Musar
Naslovna fotografija: Robert Balen, Večer
Mediji o dogodku:
TV Slovenija , POP TV in 24ur.com, Večer, Finance Manager, MMC, N1