Združenje ONA VE s pomočjo Kliping d.o.o. od januarja 2022 mesečno spremlja deleže žensk in moških v medijskih intervjujih, deleže avtoric in avtorjev medijskih objav, kot tudi deleže glasu sogovornic po medijih.
Junija 2023 je bil po deležu glasu sogovornic v slovenskih medijih na prvem mestu Nedeljski dnevnik. Od januarja 2022, odkar družba Kliping d.o.o. za ONA VE spremlja deleže sogovornic, se je Nedeljski dnevnik dvakrat uvrstil na 1. mesto, enkrat na drugo in štirikrat na tretje mesto. Bravo, Nedeljski dnevnik.
Nedeljski dnevnik: junija 2023 66,7 % delež sogovornic
Kako jim to uspeva, kako pri ND gledajo na spolno uravnoteženost sogovornikov, pa tudi o težavah glede vabil ženskam za pogovore, smo vprašale odgovorno urednico Tatjano Tanackovič.
Tatjana Tanackovič, odgovorna urednica ND:
»Nedeljski dnevnik je družinski časopis, ki svoj fokus usmerja na zdravstvene, socialne, človekoljubne in ostale družbene teme, ki zadevajo življenja vsakega od nas, zato me niti ne preseneča, da imamo več sogovornic kot sogovornikov. Ženske imamo več empatije in imamo zato posledično tudi več rešitev. Prav tako se hitreje odločamo za kakršnokoli pomoč. Premikamo meje in ustvarjamo neverjetne zgodbe in dosežke, ki jih v našem časopisu z veseljem objavimo.
Pri Nedeljskem dnevniku sicer v prvi vrsti sledimo načelu, da poiščemo sogovornike, ki imajo kaj povedati, ne glede na njihovo funkcijo ali položaj. Ne maramo birokratske latovščine, političnih floskul, iščemo sogovornike, ki imajo konkretna mnenja in rešitve. In očitno so bile tokrat ženske za naše zgodbe in tematike bolj kompetentne in zanimive sogovornice. Žal pa se dogaja, da se ženske včasih ne želijo medijsko izpostaviti in v ospredje raje potisnejo svojega moškega kolega, sploh če je to njihov nadrejeni. To opažam predvsem v javnem sektorju. Zato sem včasih prav žalostna, ko za izjavami moških sogovornikov prepoznam besede njihovih kolegic, ki se nikakor niso pustile prepričati, da bi to povedale same. Res je tudi, da je kakšna sogovornica kdaj tudi pripravljena nastopiti v mediju, pa jo pri tem ustavi PR služba institucije, v kateri je zaposlena. Za nastop v medijih morajo namreč zaposleni pridobiti dovoljenje ustanove ali podjetja in tam se nato odločijo, kdo bo kaj povedal. Tako se včasih zgodi, da prosimo za izjavo neko sogovornico, PR službe pa nam dodelijo nekoga drugega, po možnosti moškega, ki da je po funkciji bolj primeren od sogovornice, ki smo jo opazili in za izjavo prosili sami.
Ženske, opogumite se!
Zato pozivam vse ženske, naj se opogumijo in na glas povedo svoje mnenje in naj ne potrjujejo reka, da za vsakim uspešnim moškim stoji uspešna ženska. Naj bo raje, da ob vsakem uspešnem moškem stoji uspešna ženska. Veliko nas je in veliko imamo še za povedati, narediti in spremeniti. Zato – korajžno!«
Hvala za te vzpodbudne besede, spoštovana Tatjana. In da, strinjamo se z vami, da smo ženske večkrat same krive, da smo v medijih slabše zastopane. Tudi na tem delamo v našem združenju ONA VE.