
Kampanja Združenja ONA VE »Slišati. Videti. Spremeniti.« je namenjena krepitvi enakosti spolov, pluralnosti in demokracije prek večje zastopanosti žensk v medijih in javnem prostoru.
Izhaja iz spoznanja, da so ženske v slovenskih medijih še vedno sistematično spregledane kot strokovnjakinje, sogovornice in nosilke odločanja. Po podatkih naše raziskave Reprezentacija spolov v slovenskih medijih, ki smo jo izvedli z dr. Alenko Jelen (Univerza v Stirlingu) in Fakulteto za družbene vede (2023) ženske predstavljajo le 27 odstotkov vseh virov v medijih, njihova prisotnost pa je najnižja prav na področjih, kjer se oblikujejo ključne javne politike – v gospodarstvu, znanosti in politiki.
Analiza Kliping d.o.o. iz leta 2025 kaže, da je delež intervjujev z ženskami v osrednjih medijih komaj 40 odstotkov, pri čemer jih večinoma prikazujejo skozi osebne zgodbe, redkeje pa kot strokovnjakinje in odločevalke.
Podatki Global Media Monitoring Projecta (GMMP) – največje svetovne raziskave o spolu v medijih – kažejo, da ženske po svetu predstavljajo le približno četrtino vseh oseb, omenjenih v novicah, v Sloveniji pa se ta delež giblje okoli 30 odstotkov. GMMP, ki ga ONA VE nacionalno koordinira od leta 2024, povezuje več kot 100 držav in že tri desetletja spremlja, kako mediji poročajo o ženskah in moških, ter spodbuja spremembe za bolj uravnoteženo medijsko podobo sveta.
Cilj naše kampanje je spremeniti to neravnovesje.
ONA VE želi s kombinacijo raziskav, zagovorništva, komunikacijskih kampanj in izobraževanj doseči, da bodo ženske v medijih prepoznane kot enakovredne sogovornice in ustvarjalke javnega mnenja. Projekt bo tako prispeval k večji kakovosti medijskega prostora ter krepil zaupanje v demokratične procese.
Ključne dejavnosti kampanje so:
– priprava in objava nove raziskave o zastopanosti spolov v slovenskih medijih ter nabor priporočil za uredništva,
– oblikovanje zagovorniškega kompleta (advocacy toolkit) z infografikami, podatki in priporočili za medije,
– izvedba praktičnih delavnic o jeziku in spolu za novinarke in novinarje,
– priprava odprtega pisma medijskim hišam s pozivom k uravnoteženi zastopanosti sogovornic in sogovornikov,
– izvedba kampanje #vidneslišane, ki bo s kombinacijo videov, družbenih omrežij in medijskih prispevkov ozaveščala o pomenu ženskih glasov v javnem prostoru.
Projekt bo prav tako krepil sodelovanje med organizacijami civilne družbe in mediji ter spodbujal izmenjavo dobrih praks z evropskimi partnerji (npr. BBC, ENWE, GMMP).
Kampanja »Slišati. Videti. Spremeniti.« poteka 2025 do aprila 2026.
So-financirano s strani Evropske unije. Mnenja in stališča, izražena v besedilu, so izključno mnenja avtorice_ja oziroma avtoric_jev in ne odražajo nujno stališč Evropske unije ali Nizozemskega helsinškega odbora. Evropska unija in NHC zanje ne prevzemata odgovornosti.




