
Podpredsednica Združenja ONA VE Manca Dežman v uvodniku za oktobrske Novice ONA VE poudarja, da je projekt #STEMfluencerke dokaz, kako lahko zamisel iz študentskih klopi preraste v vplivno nacionalno kampanjo, ki dekletom odpira vrata v svet znanosti in tehnologije. Izpostavlja, da dekleta potrebujejo ženske vzornice, zato kampanja skozi zgodbe devetih izjemnih strokovnjakinj ruši stereotipe, krepi samozavest mladih in prinaša navdih v šole in lokalna okolja. Dodaja, da se zgodba #STEMfluencerk šele začenja – s ciljem več žensk v STEM in prihodnostjo, ki raste, ko ženske delijo znanje.
Nekatere ideje so preprosto prevelike, da bi ostale v učilnicah.
Tako je bilo tudi s projektom #STEMfluencerke, ki se je rodil iz ideje podiplomskih študentk Fakultete za družbene vede. Njihovo zamisel smo v Združenju ONA VE, ob podpori Ministrstva za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti, spremenili v kampanjo – #STEMFLUENCERKE: junakinje, ki odpirajo vrata prihodnosti.
Osnovna misel je preprosta: dekletom približati STEM – svet znanosti, tehnologije, inženirstva in matematike – ter jim pokazati, da v njem ni meja, le priložnosti.
Če dekleta ne vidijo žensk v teh vlogah, težko verjamejo, da tja spadajo tudi same. Številke so še vedno nizke – ženske v poklicih STEM predstavljajo manj kot petino zaposlenih, a vsaka zgodba in vsak trenutek, ko se pri kakšnem dekletu prižge iskrica zanimanja, prinaša spremembo.
V digitalni kampanji na Instagramu ONA VE se je v zadnjih dveh mesecih predstavilo devet izjemnih žensk – inženirk, znanstvenic, tehnologinj: Ljupka Vrteva, Nuša Bremec, Manca Kok Bevc, Nina Krmac, Jerneja Šušel, Emina Mešić, Emilija Stojmenova Duh, Rebeka Pacek in Andreja Gomboc.
V seriji video vsebin so spregovorile o svojih začetkih, izzivih, podpori in navdihu – iskreno in sproščeno.
Ker smo želeli, da sporočilo preseže digitalni svet, smo v sklopu kampanje pripravili tri razstave – v Tehnoparku Celje, na Slovenski ulici v Murski Soboti ter tudi spletno različico, ki si jo lahko ogledate na naši spletni strani.
Projekt pa smo odpeljali tudi tja, kjer se sanje šele rojevajo, v šole.
Ljupka Vrteva je učenkam in učencem OŠ Odranci s praktičnim primerom pokazala, kako poteka njeno delo in jih popeljala do toplotne postaje. Nuša Bremec je v podjetju Mahle Bovec učenke navdušila nad svetom orodjarstva, Jerneja Šušel pa se je vrnila na svojo gimnazijo in mladim približala, kako se znanje iz šolskih klopi prepleta z delom.
Projekt #STEMfluencerke je iz zamisli prerasel v resničnost – z njim rušimo stereotipe, da STEM ni za dekleta, in gradimo skupnost tistih, ki verjamejo vase in v svoje zmožnosti.
Kampanja se z novembrom zaključuje, a zgodba #STEMfluencerk se šele začenja.
Naš cilj ostaja jasen – povečati prepoznavnost žensk v STEM, spodbujati vpis deklet v tehniške in naravoslovne programe ter ustvariti nov val vzornic, ki bodo z zgledom spreminjale prihodnost.
Ko ženske delijo znanje, raste prihodnost.
“Projekt #STEMfluencerke je iz zamisli prerasel v resničnost – z njim rušimo stereotipe, da STEM ni za dekleta, in gradimo skupnost tistih, ki verjamejo vase in v svoje zmožnosti.”
Manca Dežman



